Stephen Thomas Erlewine szerint a Korn sok együttes jellegzetességeit használja fel, ilyenek például a Pantera, a Jane's Addiction, a Rage Against the Machine, a Primus, a Helmet, a Faith No More, a Mr. Bungle, Mike Patton, az Anthrax, a Public Enemy és az N.W.A..[71] Chery Lynette Keyes szerint a Korn hangzása az acid rap stílusú Eshamtól származik.[72] A Korn elsők között volt a metálegyüttesek között, akik keverték a kemény hangzást a hiphoppal, de mégis észrevehetetlen az összhangzásban a hiphop, egy új metálirányzatot megteremtve. Igazából nem hasonlíthatók egy bandához sem, csak hozzájuk lehet hasonlítani, hiszen olyan egyedi dolgot csináltak, amire előtte gondolni se tudtak, és most se sokan képesek utánozni őket.
A Kornt a nu metal megteremtőjének is szokták nevezni, az együttes tagjainak különböző nézetei vannak erről a megnevezésről. Fieldy egyetért ezzel, de Jonathan nem:
„Sok klónunk van, de engedd, hogy megmagyarázzam… Nos, én utálom a nu metal kifejezést. Mi mindig csak egy zenekar voltunk, amelyik rockzenét játszott. Nem szerettük, ha metál bandának hívtak, mi csak Korn vagyunk. Az emberek akkor használják ezeket a kifejezéseket, amikor nem tudnak valamit megmagyarázni, de a nu metal… amikor a sok együttes elkezdett olyan zenét játszani mint mi, akkor született a nu-metal. Nekünk nincs semmi dolgunk vele igazán, érzem. Én nem akarom a Red Hot Chili Peppers-t funk bandának hívni, és mi sem vagyunk metál vagy nu metal, mi Korn vagyunk. A nu metal csak egy kifejezés, ami nem jelent semmit.”
2012-ben Ray Luzier a Sziget Fesztivál-i fellépésük előtt ezt nyilatkozta erről a tárgyról:
„ | Én ezt a nu metal dolgot sose értettem: '94-ben sem csinált senki olyan zenét, mint a Korn, és most sem. De ez olyasmi, minthogy már a dubstep egyes változataira is azt mondják, hogy brostep, meg még ki tudja mit. Ezek a stílusnevek mindig jönnek, de a lényeg úgyis a zene. | ” |
A Korn ismert egyedi hangzásáról, a skótduda használatáról, ami metálegyütteseknél szokatlan, Jonathan különböző énektechnikáiról, például a scatról, amit főleg dzsesszben használnak, Jonathan egyedi és utánozhatatlan hangjáról, Head és Munky héthúrosgitár-használatáról, egyáltalán a játéktechnikájukról, stílusukról, a mélyebbre hangolt gitárokról. Egyesek azt mondják, hiányoznak a gitárszólók, de ez csak felületes, nem zenészhallgatók szerint van így. Például a Twisted Transistorban is nagyon jól el van rejtve egy szóló. Ezeknek és még sok millió sajátosságaiknak köszönhetik sikerüket.
Szövegvilága leginkább a fájdalomról, a kirekesztettségről, a magányról szól. Az első két album, a Korn és a Life Is Peachy a tönkretett gyerekkoról szólnak, jól tükrözi ezeket az albumzáró dalok, a Daddy az elsőről és a Kill You a másodikról. Az előbbi Jonathan Davis gyerekkori erőszakolásáról, és annak nemtörődéséről, míg utóbbi a mostohaanyja iránti gyűlöletről, aki ott tett keresztbe neki, ahol tudott. A Follow the Leadertől kezdve fontosabb szerepet kaptak a felnőttkori csalódások a szövegekben.
Az első 3-4 évében a Korn tv és rádió támogatása nélkül is nagy rajongótábort szerzett magának, és sok későbbi ismert előadóra is nagy hatást gyakorolt: Slipknot, Evanescence, Seether, Machine Head, One Minute Silence, Kittie, Endo, Taproot, Mudvayne, Crazy Town, Otep, System of a Down, Hoobastank, Linkin Park, Five Pointe O, Lacuna Coil, Chris Volz, Videodrone, Theory of a Deadman, Thousand Foot Krutch, Avenged Sevenfold, Breaking Benjamin, Disturbed, Bleed the Sky, Papa Roach, Coal Chamber, Emmure, Staind, Suicide Silence, Cold, Impending Doom, Limp Bizkit, Drowning Pool, Three Days Grace and Flyleaf.